Folders drukken? Tips om de ideale folder te ontwerpen

Uit onderzoek blijkt dat papieren folders nog steeds veruit het populairst zijn, ondanks de komst van mobiele applicaties die folders online aanbieden of websites met reclameacties. Zo lezen ongeveer 11,5 miljoen Nederlanders nog iedere dag een reclamefolder. Bovendien blijkt uit een onderzoek van GFK, dat consumenten die een papieren folder lezen sneller tot een aankoop overgaan. Genoeg redenen lijkt mij om nog steeds folders te gebruiken als promotiemateriaal. Maar hoe zorg je ervoor dat je folder aanzet tot actie?

Verschillende papiersoorten en vouwtechnieken

Folders worden standaard gedrukt in full colour op bijvoorbeeld A6, A5 of A4-formaat. Vervolgens maak je een keuze uit de verschillende papiersoorten. Afhankelijk van de vouwwijze kun je kiezen uit de volgende papiersoorten: Light glans folders, Maco silk folders, Cyclus folder, Luxe folders afgewerkt met mat-, glas- of velvetlaminaat of postcard folders. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende vouwwijzen om je folder aantrekkelijk te maken. De meest bekende vouwwijze is de twee-luik folder of enkel gevouwen folder. Een drie-luik folder daarentegen heeft twee vouwen oftewel twee slagen en bestaat uit zes pagina’s. Vervolgens heb je ook nog een vier-luik folder, deze folder heeft drie vouwen en bestaat uit acht pagina’s. Je kunt zelfs folders bestellen met wel zeven luiken. Daarnaast kun je ook nog kiezen op welke manier je folders worden gevouwen. Bijvoorbeeld met een rolvouw, zigzag-vouw, venstervouw of kruisvouw.

Wil je luxe folders bedrukken? Laat dan bepaalde delen van je folder oplichten door middel van een spot-UV vernislaag. Om ervoor te zorgen dat de spot-UV laag mooi naar voren komt, kun je de laag het beste aanbrengen op het matlaminaat van een postcard of een andere luxe papiersoort.

Hulp nodig?

Wil je ook folders drukken van een hoge kwaliteit? Q-promotions helpt je graag de ideale folder te produceren.